KORONAWIRUS - OGŁOSZENIE
W związku z zarządzeniem ministra zdrowia o wprowadzeniu stanu epidemicznego w trosce o bezpieczeństwo nasze jak i Państwa zdecydowaliśmy się na ograniczenie pracy w biurze.
Wszelkie zapytania możecie Państwo kierować drogą mailową.
Przejęcie nieruchomości
Naszym celem jest jak najmniejsze obciążanie właścicieli wspólnot mieszkaniowych sprawami związanymi z przejęciem nieruchomości od poprzedniego administratora, dlatego w ramach udzielonego nam pełnomocnictwa nasi zarządcy podejmują fachowe działania w tym zakresie. Z naszego doświadczenia wynika, że niezmiernie ważną rolę odgrywa prawidłowe i skuteczne przejęcie dokumentacji, która stanowi podstawę funkcjonowania nieruchomości zarówno pod względem technicznym, prawnym jak i finansowo-księgowym. Nasze działania obejmują przede wszystkim:
1. zapewnienie przejęcia odpowiedniej dokumentacji protokołem zdawczo-odbiorczym (jest to dokument formalny, potwierdzający dokonanie czynności przejęcia/przekazania nieruchomości, obrazuje stan nieruchomości w dniu jej przejęcia/przekazania), w tym:
· dokumentacji prawnej:
üakty notarialne, odpisy z ksiąg wieczystych poszczególnych lokali, wypisy z ewidencji gruntów;
üzaświadczenie o numerze statystycznym REGON;
üzaświadczenie o numerze identyfikacji podatkowej NIP;
üumowa ubezpieczenia budynku;
üumowy rachunków bankowych;
üumowy na dostawę towarów, świadczenia usług;
üumowy najmu, dzierżawy, użyczenia;
üumowy zawarte z pracownikami (np. umowy zlecenia, umowy o pracę);
üdokumentacja spraw sądowych, w tym orzeczeń;
· dokumentacji technicznej:
üksiążka obiektu budowlanego;
üdokumentacja powykonawcza budynku;
üinwentaryzacja budowlana;
üpozwolenie na budowę, pozwolenie na użytkowanie;
üdokumentacja projektowa, inwentaryzacyjna, instalacji: wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, gazowej, centralnego ogrzewania oraz dźwigu;
üdokumentacja przeglądów okresowych i rocznych;
üksiążka rewizji dźwigów;
üdokumentacja robót remontowych;
ükarty gwarancyjne urządzeń budynku i poszczególnych elementów;
üinstrukcje przeciwpożarowe dla budynku i jego elementów;
üinstrukcje obsługi i eksploatacji;
· dokumentacji finansowo-księgowej:
üdokumentacja sprawozdań finansowych;
üdokumentacja rozrachunków z dostawcami i odbiorcami;
üsalda finansowe poszczególnych właścicieli na dzień przejęcia/przekazania;
üzestawienia obrotów i sald;
übilans sporządzony na dzień przekazania nieruchomości;
ürozliczenia publicznoprawne: podatek CIT, PIT oraz VAT;
ürozrachunki z najemcami;
üdeklaracje podatkowe;
· dokumentacji pozostałej:
üprzyjęte regulaminy (porządku i czystości, rozliczeń dostawy mediów oraz inne);
üprzejęcie i weryfikacja protokołu, zawierającego wskazania liczników energii elektrycznej, wodomierza, ciepłomierza głównego;
üodczyty stanów urządzeń pomiarowych w lokalach indywidualnych na dzień ostatniego rozliczenia;
üopis stanu zagospodarowania nieruchomości;
üklucze od pomieszczeń wspólnych.
2. Egzekwowanie uzupełnienia brakującej dokumentacji w wyznaczonym terminie.
Zobacz tekst (lub zapisz go na dysk) w formacie PDF |
Oferta ogólna |
Oferta obsługi administracyjnej |
Oferta obsługi technicznej |
Oferta obsługi księgowej |
|