KORONAWIRUS - OGŁOSZENIE
W związku z zarządzeniem ministra zdrowia o wprowadzeniu stanu epidemicznego w trosce o bezpieczeństwo nasze jak i Państwa zdecydowaliśmy się na ograniczenie pracy w biurze.
Wszelkie zapytania możecie Państwo kierować drogą mailową.
W ramach obsługi księgowej wspólnot mieszkaniowych oferujemy:
· uzyskiwanie dla wspólnoty mieszkaniowej numeru REGON;
· otwarcie rachunku bankowego oraz rozliczanie wspólnot mieszkaniowych w ramach udzielonego pełnomocnictwa;
· lokowanie nadwyżek środków pieniężnych na lokatach bankowych;
· przygotowywanie wniosków i dokumentacji niezbędnej do zaciągnięcia kredytów bankowych (inwestycyjnych);
· pomoc w uzyskaniu kredytu termomodernizacyjnego dla wspólnoty mieszkaniowej;
· dokonywanie zgłoszenia i aktualizacji NIP we właściwym Urzędzie Skarbowym;
· prowadzenie rachunkowości wspólnoty zgodnie z przepisami Ustawy z dn. 24.06.1994r. o własności lokali, oraz zasadami określonymi w Ustawie z dn. 29.09.1994r. o rachunkowości;
· prowadzenie ksiąg rachunkowych na podstawie dowodów księgowych (art. 21 ustawy o rachunkowości);
· ujmowanie zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym;
· przygotowywanie indywidualnych zawiadomień dla właścicieli o zmianach w opłatach eksploatacyjnych;
· drukowanie i dostarczanie książeczek opłat;
· pobieranie i rozliczanie wnoszonych przez właścicieli zaliczek na świadczenia obejmujące indywidualne lokale w zakresie dostawy poszczególnych mediów:
ücentralnego ogrzewania (c.o.);
ügazu;
üdostawy ciepłej wody (c.w.);
üzimnej wody i odprowadzania ścieków (z.w.);
üwywozu nieczystości stałych;
· pobieranie i rozliczanie wnoszonych przez właścicieli zaliczek na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
· szczegółowe prezentowanie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, ponoszonych przez wspólnotę;
· organizację okresowych spotkań informacyjnych z zarządami wspólnot mieszkaniowych w ich biurach (w zależności od potrzeb);
· ścisłe współpracowanie z zarządami wspólnot mieszkaniowych w zakresie analizy ponoszonych kosztów na poszczególne usługi (okresowe raporty finansowo-księgowe, zwierające analitykę wpływów i wydatków przesyłane do zarządu wspólnoty mieszkaniowej na koniec danego miesiąca za miesiąc poprzedni);
· prowadzenie rozliczeń wspólnoty mieszkaniowej - w szczególności kontrola prawidłowości otrzymywanych od usługodawców faktur, rachunków, a także dokonywanie płatności na rzecz dostawców;
· sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty mieszkaniowej na koniec roku obrachunkowego zawierających miedzy innymi:
üszczegółowy wykaz przychodów;
üszczegółowy wykaz kosztów wraz analityką ich powstania;
üwykaz należności we wskazaniem poszczególnych dłużników;
üwykaz zobowiązań poszczególnych kontrahentów;
üprezentacja wyniku finansowego;
üzestawienie stanu środków pieniężnych na koniec roku;
· opracowywanie sprawozdań funduszu remontowego;
· dokonywanie rozliczeń wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej, zgodnie z podjętą uchwałą;
· udzielanie na bieżąco informacji właścicielom o stanie indywidualnych kont telefonicznie oraz przez e- mail;
· sporządzanie list płac, umów zlecenia, umów o dzieło;
· dokonywanie rozliczeń z ZUS, US;
· rozliczanie podatku dochodowego od osób prawnych;
· składanie do właściwego Urzędu Skarbowego deklaracji CIT, PIT;
· przygotowywanie projektów rocznych planów gospodarczych zarządzania nieruchomością wspólną;
· określanie przyjętych przez wspólnotę zasad prowadzenia rachunkowości w formie uchwały;
· archiwizowanie dowodów księgowych;
· windykację należności z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz ich lokali;
· windykację należności stanowiących pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej;
· naliczanie ustawowych lub wyższych odsetek za zwłokę, po uzgodnieniach ze wspólnotą mieszkaniową;
· dochodzenie (wg upoważnienia) na drodze postępowania sądowego roszczeń od członków wspólnoty - właścicieli lokali z tytułu kosztów zarządu, w przypadku zalegania przez nich z uiszczaniem zaliczek za okres powyżej 3 miesięcy;
· przygotowywanie dokumentów dłużników i współpraca z kancelarią prawną;
· wydawanie poświadczeń, zaświadczeń, wypełnianie wniosków dotyczących lokali etc.
W przypadku budynków developerskich oferujemy ścisłą współpracę z developerem w zakresie przekazywania lokali, a przede wszystkim przejmowania obowiązków dotyczących obsługi i rozliczania kosztów utrzymania nieruchomości wspólnych.
Zobacz ofertę (lub zapisz ją na dysk) w formacie PDF |
Zobacz pozostałe oferty |
Przejęcie nieruchomości |
||
Oferta ogólna |
Oferta obsługi administracyjnej |
Oferta obsługi technicznej |
||
|